onsdag den 2. oktober 2013

udfordringsprojekt

det går stille og roligt fremaf. dog havde jeg lavet en regnefejl. jeg havde på fornemmelsen at der var noget ved strikkefastheden der ikke passede, da jeg regnede den ud til 20x24, min intuition sagde mig at de 2 tal ikke helt passede sammen.  da det ved en stikkefasthed på 20 masker i bredden ville havde været mere sansynligt med en stikkefasthed i højde på ca 28-30 masker.. men jeg valgte at overhøre denne lille stemme og strikkede hele ombukkanten og første mønster bort og jeg kunne så konstatere at trøjen ville blive alt alt for stor, nærmere bestemt 92-95 cm i omkreds.

så jeg måtte trævle op, regne om,  da strikkefastheden nærere var 17-18 masker pr 10 cm.


1 kommentar:

  1. man kan bliver vanvittig over sådan nogle regnefejl, men man lærer af det - enten at sætte en ekstra 'dims' ind, eller regne rigtigt :-)

    SvarSlet