mandag den 26. marts 2012

stille forårs morgen.. og dog...

jeg havde planlagt et morgenbesøg, omme i min biotop, desværre havde de lige netop denne dag valgt at tromle str og græs..så søndag morgen kl 8 !!!!
 der der var ingen små fugle at se på, der plejer og være rigtig mange fugle om morgen, men ikke så mange indsigter og smådyr  i dag var der så kun en død harekilling... og lidt tomme sneglehuse.. en enkelt sommerfugl og lidt edderkopper..
jeg skønner det er resterne af en harekilling/stor afkræftet hare.. kan det ikke godt passe? det er i hver fald ikke en mus. hårfarven er grå med lidt brunt i enderne.. og der lå mange totter rundt omkring  som den på billede 2.. jeg kan bare ikke lige helt greje hvilket dyr der har slået den ihjel.. den lå på samme plads som krage hovedet i sidste uge.. der er mange katte også store katte, men jeg mener ikke her er ræve. men også nogle rovfugle.. og dem kan jeg så ikke lige se forskel på umiddelbart, men de hænger normalt over marken og dykker så pludseligt ned og fanger en mus.. dog har jeg kun set en enkel. ca 300 i luftlinje fra biotopen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar