onsdag den 15. maj 2013

2 måder at servere et syprojekt på.

vi forstiller os en  pædagogen har planglagt et forløb hvor hun ønsker børne får kendskab til symaskinen. ( og ja billederne er meget steriotype)

projektet kunne serverest sådanne
vi skal lave hårpynt og tasker.



projektet kunne også hedde.
vi skal lave tasker, jeg har mønster på nitendo mobil tasker en pose taske og et penalhus men i må også gerne selv tegn et mønsteret hvis i har en ide til en taske.



hvilke signaler har pædagogen ved de 2 eksempler sendt inden projetet over hovedet er startet og hvor bevist er man om det man lærer børn ved siden af når man planligger og fremlægger kommende projekter.  altså hvor ubeviste kønsspecifik er vi når vi udvælger aktiviteter og gør denne ubevidsthed at vi lynhurtigt putter børn i kasser der gør at piger nørkler og drengene arbejder i sløjd? 
så gør vores egen forforståelse af håndarbejde, at vi ubevist udelukker en gruppe børn. ved ikke at være bevist om materialevalg og valget af det færdige produkt.  jeg tror nemlig ikke på at drenge pr genetik finder det at sy, strikke, hækle kedeligt. men de mugligheder vi stiller til rådighed.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar