tirsdag den 9. april 2013

Tekstile teknikker

ja jeg ved godt jeg er lidt foran for planen... men det er nok det område jeg ikke lige kan overskue pt hvad jeg skal vælge...

sprøgsmålet er hvad kan jeg
... jeg plejer at svare jeg kan næsten det hele og med lidt tid og et par bøger  kan jeg nok lærer resten :)  men så simpelt er det vist ikke helt.

jeg syer dog hovdedagligt tøj så her ville det nok være en udfordring at gå over i småprojkter ala tasker ol brugsting..

jeg kan strikke. også dvs teknikker inden for strik.
ret og vrang :) 
hulmønstre
gobelin strik
flerfarvet strik
snoninger
patentstrik jeg kan dog kun alm patent og ikke alle underarterne af patent.
også sokker op 3eller 4 pinde

 hækling behersker jeg også i en vis grad ikke så udbygget som strik men noget kan jeg..
 hest og hue

jeg kender også grundprincipperne i både filtning og valkning
dog er det i filtning kun blevet til sutsko
også har jeg dekoreret uldstof med nålefiltning sammen med ungerne 

hvad har jeg engang gjort ?

jeg har vævet, både på sådan en lille rund en. alm rammevæv, perlevæv,
 i min hukommelse ligger også et eller andet med en spånplade hvor vi slog søm i efter en mønster dele eks en veste også vævede.
brikvævning brugte jeg også en del tid på en overgang.
men alt vævning ligger nok ca 15-20 år tilbage så teknikkerne er nok lidt rustne.

jeg kan broder.. en lille bitte smugle, 
dvs korsting
kædesting 


Hvad kan jeg så ikke ? 

jeg kan ikke Nålebinde men har længe haft planer om at lære det.. så måske var det tiden nu :)

jeg kan ikke Hakke eller lave tunesisk hækling så måske skulle dette også afprøves. 

kniple og orkis har jeg heller aldrig gjodt noget som helst i.

jeg kan heller ikke gimpe sådan rigtigt 

men hvis jeg mangler andre tekstile metoder modtager jeg gerne inspiration :) 

hvordan har jeg tænkt mig at lære 2-3 nye tekninkker.. tja jeg plejer at sidde mig  med en bog der forklare grundprincipperne, finde det værktøj og de matrialer der skal bruges også gå igang.. trævle op, prøve igen, også kan jeg det på et tidspunkt.. så jeg regner med at bruge samme metode denne gang.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar