onsdag den 18. september 2013

pladeteknik og modeleret kattedyr

nu har jeg vist kun knapt 1 kg ler tilbage:)

før hen har jeg mest modeleret i ler, forde tja.. jeg ved ikke hvorfor, jeg har lidt haft fornemmelsen at pladeteknikken var lidt snyd..altså ligesom for let at få et resultat.. men det er jo slet ikke let. forsøren et mas det var at få pladerne samlet så de holdt og jeg tvivler på det er gjodt godt nok.. der er jo svage punkter og mugligheder for fejl i hvert et hjørne..men det er også ret sjovt at arbejde med leret, på den måde, mine ting bære som oftes præg af ret organiske og runde former, hvor pladeteknikken er lange mere stram og kantet..

skålene er mest for sjov, og for at lege med noget bladtryk og for at afprøve lermalingen overvejer at lave lidt små skåle mere for at havde noget at rakubræde, og ellers har jeg et par skæve snemænd i tankerne, af det sidste ler, 

leret er gemt under bladbunken, jeg brugte Jørgens triks med stof under, dog kan jersey ikke anbefales, det giver sig en del, men det var lige det jeg havde i kurven med møgstof..jeg ikke får syet i.


bladmønsteret... tjo det kan ses



skævet hus i pladeteknink

modeleret kattedyr

1 kommentar: