mandag den 23. september 2013

udfordrings projekt

så er jeg klar til at strikke :) jeg har lavet en masse forarbejde,
skitseret diagrammer
lavet strikkeprøve
målt sønnen
regnet på en trøje. det var slet ikke så svært som forventet, men bare rent matematik
tilpasset diagrammerne og trøje til hinanden.

trøjen er udregnet efter strik med nordiske traditioner, og jeg vælger deres basis buseronne som udgangspunkt.
deres oplysninger var,
bullens omkreds= hofterne på modtageren+lidt
ærmegabet udgør ca 1/3 af bullens højde
ærmernes længde  = ca 2/3 af bullens højde
omkredsen ved håndledet udgør ca 1/6 af bullens højde 
skulderbredde halshul+ skulderbredde udgør hver 1/3 del af bullens brede

min søn skal bruge en trøje der inc bevægelsesfrihed og tøj = 76-82 cm. og ca 55 cm i højden. min strikkefasthed er ca 20masker og 24 omgange på 10 cm.
jeg har en mønsterbort  Apå14 masker,   B på 6+3 masker og C på 10 masker..
mænsterbort C bruges som kant i ærmer og bullen,
mønsterbort A og B bruges som flade mønster på bullen
Mønsterbort B bruges som flademønster på ærmet  

så nu har jeg slået 160 masker op før forst at strikke 12 omg gul+ mønster bort C,
derefter tages 6 masker ud, og derefter laver jeg en ,mønster, 13m mønster C,56m med mønster B 27 masker mønster C 56 masker med mønster B og 14 masker med mønster C
dog har jeg kun tegnet de første 2 farve skift i diagrammet, men næste mønster bort bliver med orage som mønster farven og først rød og derefter gul. ( gav hele denne smørre overhøvdet mening.)  jeg regner med der kommer til og være 4 mønstre C i højden og jeg regner med hvis jeg har regnet rigtigt at slutte af med en mønsterbort A på bullen.
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar